суббота, 6 июня 2009 г.

З А Н Я Т И Е № 7

З А Н Я Т И Е № 7
Тема: Дары:
вспоможения
служения
благотворения
Цель: узнать об этих дарах и распознать есть ли у тебя?

1. Молитва
2. Повторение:
какие знаем дары?
для чего они?
какой увидела у себя?
как служу им?
3. Мотивация
Мы прошли явные дары, которые ярко видны другим, а если нет у меня этих даров,
то как могу служить для созидания церкви? О таких дарах сегодня речь.

-Нажмите на картинку, чтобы открыть



Результат
будут помилованы, мир будет в церкви

Выводы по каждому дару:
Что общего? - от Бога
Могу не иметь этого дара, но он появляется эпизодически
Нет этого дара, не огорчайтесь. Дайте возможность послужить другим для вас

4. Применение
Каким даром вы обладаете?
Почему так считаете?

5.Мотивация к следующему уроку:
прошли 13 даров
следующие: дар слова, мудрости (Божья и бесовская мудрость)
дар слова знания
дар веры

Lesson 6

Lesson 6
Theme:
Leader
Administrator
Giver

Goal:
-To study and understand these gifts
-To determine if I have these gifts

1) Pray
2) Review
-What is the problem of the modern church? (Not using the gifts)
-What could change the state of the church?
-Which gifts do we know? In what do they appear?
-What gift do I have?

Questions about Leader, Head Director; Administrator, Manager; Giver
Leader
Definition
• out front
• lead his/her own
• assumes responsibility, care

How do they appear? Hebrews 13:7-17
• preach the Word of God, imitate Paul
• faithful unto death
• never tire watching out for souls
• care for with joy
• with peace to all people
• wait for the coming (Second) of Christ
• do not eat the bread of gifts [ceremonial foods, verse 9]

Responsibility John 13:12-17
•show and be the example of love and do not consider yourself higher than others
Hebrews 13:7-17
• care for others with joy
• emulate good
• work very hard

What should be feared? Don’t be:
• self-loving
• proud
• flattery
• or don’t take on the form of godliness (piety)
• rigid

Administrator, Manager
Definition
• fulfills, directs business in the necessary way or direction
• leader

How they appear?
• active ministry
• love?
• they trust him

Responsibility
• be aware of everything going on in the church and respond accordingly
• submit to the head

What should be feared?
Don’t be:
• self-loving
• proud
• flattery
• or don’t take on the form of godliness (piety)
• rigid

Giver
Definition
• simply shares materials generously
• gives from hand to hand

How do they appear?
• gives generously
2 Cor.8:1-5
• participates in ministry (service) of saints
• gives what has and not what does not have
• sees needs of others and acts immediately
• they are alert to the needs of others

Responsibility
• are able to see the needs of others
• do not pity yourself for others
• above all things supports the church
• seeks the will of God about giving one’s money to others

What should be feared?
• act in the spirit not in the flesh
• do not rely on your own mind
• don’t spend everything on yourself
• do not collect treasures for yourself on earth
• know that God keeps a record of our money, time

Conclusion:
What do you think? Do you feel you have any such gift?
Are you a manager?
Are you a giver?
How does this gift show itself in you?
Do you know any people from the church who have this gift?

Motivation:
In the next lesson the gifts to discuss are:
• Helps
• Servant
• Mercy

З А Н Я Т И Е №6

З А Н Я Т И Е №6
Тема: Дары:
руководитель
администратор
раздаватель
Цель: понять эти дары и узнать, обладаю ли я этим даром?

1. Молитва
2. Повторение:
Какова проблема современной церкви? (Не служим дарами)
Что может изменить состояние церкви?
Какие знаем дары? В чём они проявляются?
Какой дар есть у меня?

-Нажмите на картинку, чтобы открыть



Вывод:
Считаете ли вы, что обладаете каким-нибудь даром?
Вы управитель?
Вы раздаватель?
Как проявляется этот дар у Вас?
Знаете ли Вы каких-нибудь людей из церкви обладающих этим даром?

Мотивация: На следующем занятии дары: вспоможения
служения
благотворнеия

суббота, 30 мая 2009 г.

Lesson 5

Lesson 5
Topic: Gift of Teaching and Exhortation
Goal: To understand these gifts and how to use them to minister
1. Prayer
2. Review:
• What is the purpose of these gifts?
• Why is there so much in the Scripture about Spiritual gifts?
• Who gives the gifts?
• For what reason?
• What gifts have we studied so far?

*click on chart to enlarge


Conclusion:
Do you believe that you have these gifts?
If so, when and how are they manifested?

Application:
What is the motive of your ministry?
How can we see results from your teaching?
Have we paid anyone any attention? Have we said any words of comfort?
What phone calls have confirmed that you have the gift of exhortation?
Do I hasten to encourage, to comfort or to condemn when I notice a need?

З А Н Я Т И Е № 5

З А Н Я Т И Е № 5

Тема: Дар учителя и дар увещателя
Цель: Понять эти дары и служить ими
1. Молитва
2. Повторение:
Для чего дары?
Почему так много в Слове Божьем о духовных дарах?
Кто даёт? Кому? Для чего?
Какие дары прошли?

-Нажмите на картинку, чтобы открыть





4.Вывод: Считаете ли вы, что обладаете этими дарами?
Если да, то когда и как он проявляется?

5. Применение
Каков мотив твоего служения?
Как мы можем увидеть результат своего учительства?
Уделяем ли мы кому-нибудь внимание? Сказали ли мы слова утешения?
Какие телефонные звонки подтверждают, что вы обладаете даром увещателя?
Спешу ли я ободрить, утешить, обличить, когда заметил необходимость?


Мотивация к следующему уроку
руководитель-капитан
управляющий
раздаватель

суббота, 9 мая 2009 г.

З А Н Я Т И Е №4

З А Н Я Т И Е №4

Тема: Дар евангелиста и пастыря-учителя

1. Молитва
2. Повторение:
Для чего дары?
Где в писании о дарах? (1Кор.12; 1пет.4; Еф.4; Рим.12)
Что о даре апостола, пророка?
Сейчас есть эти дары?
3. Мотивация
Еф. 4:6-11 о дарах: апостола
пророка
евангелиста
пастыря-учителя
Очень важные дары внутри тела Христова. Если глубоко осознать и проводить эти
принципы, то заметили бы новую жизнь в теле Христовом и рост зрелости и числа
членов.

-Нажмите на картинку, чтобы открыть

Выводы:
Делают ученики по столбикам - евангелист
- пастырь-учитель

Применение
Благовестие:
1) если я не имею этого дара, нужно ли мне свидетельствовать? Да, это обязан-
ность каждого верующего.
2) знаете ли вы тех, кто проявляет этот дар сегодня?
3) в каких служениях проявляется этот дар?
Пастырь-учитель:
1) обладаете ли вы этим даром, и почему "да" или "нет" ?
2) какова моя ответственность к тому, кого Бог поставил надо мною?
3) что мне нужно делать, что я ещё не делаю? (заботиться о них)

Мотивация к следующему уроку:
На следующем уроке пройдём дары Духа Святого - учитель и увещаватель

Lesson №4

Тheme: Gift of Evangelism and Pastor-teacher
1. Prayer:
2. Review:
• What are the gifts for?
• Where in the Scripture does it speak about gifts? (1 Cor.12; 1 Peter 4; Ephesians 4; Romans 12)
• What do we know about the gifts of apostleship and prophecy?
• Do we have these gifts today?
3. Motivation: Ephesians 4:6-11
About gifts:
• of apostleship
• of prophecy
• of evangelism
• of pastor-teacher
These are very important gifts within the body of Christ. If you deeply understand and implement these principles, then you will notice a new life in the body of Christ and grow in maturity and in number of members.

*click to enlarge chart




Conclusion:
Makes pillar (firm) disciples- evangelists
pastor-teacher

Evangelism:
1) If I do not have this gift, should I witness? Yes, it is the responsibility of every believer.
2) Do you know those who appear to have this gift today?
3) In what kinds of ministries do these gifts appear today?
Pastor-teacher:
1) Do you have these gifts? Why? Yes or no.
2) What is my responsibility to those whom God has sent my way?
3) What must I do? What else can I do? (to take care of them)

Motivation for the next lesson:
In the next lesson we will look at the gifts of the Holy Spirit – teacher and exhortation.